Monday, June 30, 2025

Liikluskindlustuse kalkulaator

Võrdle liikluskindlustuse pakkumusi kiiresti ja mugavalt – tutvu tingimustega ja vali endale sobivaim

Bussi liikluskindlustus: põhjalik ülevaade ohutusest, nõuetest ja vastutusest

Kui liigud bussiga, liigutad rohkem kui vaid rattaid – Sa liigutad inimeste elu ja usaldust. Seetõttu on bussi liikluskindlustus midagi palju enamat kui seadusest tulenev kohustus. Kontrolli oma bussi liikluskindlustuse kehtivust ja sõlmi vajadusel leping vaid mõne minutiga!

Bussi liikluskindlustuse kalkulaator

Võrdle pakkumusi kiiresti ja mugavalt – tutvu tingimustega ja vali endale sobivaim

Toome Sulle kuni 9 kindlustusseltsi pakkumised, et säästa Sinu aega ja raha

Milleks on bussi liikluskindlustus vajalik?

Bussid, kui reisijatevedu teenindavad rasked ja suured sõidukid, on liikluses eriliselt vastutusrikkad. Avariiline olukord ei tähenda ainult kahju sõidukitele, vaid puudutab tihti mitut inimest korraga, kes võivad viga saada. Liikluskindlustus vältab neid olukordi rahaliselt, pakkudes hüvitist kõigile kannatanutele, võttes vastutuse bussi valdaja õlult.

Liikluskindlustus on:

  • Kohustuslik kõigile liikluses osalevatele mootorsõidukitele.
  • Rahalist kaitset pakkuv – kui kahju on tekitatud kolmandatele osapooltele.
  • Usaldusväärsuse nurgakivi – klientide, lapsevanemate ja koostööpartnerite jaoks.

Busside liigid: eesmärgipõhine ja keretüübiline jaotus

Busside klassifitseerimine aitab mõista, millised riskid kaasnevad erineva kasutusega ja kuidas see mõjutab liikluskindlustuse vajadust.

1. Eesmärgipõhine jaotus:

1. Kaugliinibussid
Need on mõeldud pikamaatranspordiks, sageli varustatud tualettide, reguleeritavate istmete, kliimaseadmete ja suurte pagasiruumidega. Tihti liiguvad nad öösiti või mitmepäevasel marsruudil, mistõttu juhtide töö- ja puhkeaeg ning sõiduki tehniline korrasolek on eriti kriitilised.

2. Turismibussid
Kasutatakse grupireisideks ja ekskursioonideks. Neil on mugav sisustus, mikrofoniga giidikoht ja vahel ka külmik või multimeediaseadmed. Kuna marsruudid pole alati ette teada, on oluline, et buss oleks turvaline ka väiksematel teede või mägistes piirkondades.

3. Linnabussid
Lühikese vahemaa jaoks mõeldud bussid, mis teevad tihti peatusi ja töötavad suure reisijatevooga. Iseloomulikud on madal põrand, paljud seisukohad ja kiired peatused, mistõttu on suurem risk ootamatuteks pidurdamisteks ja reisijate kukkumiseks.

4. Koolibussid
Mõeldud laste vedamiseks kooli ja tagasi. Peavad vastama eraldi ohutusnõuetele: olema varustatud selgelt nähtava lasterühma märgiga ja töökorras turvavöödega ning olema üldse väga heas tehnilises seisukorras. Juht peab olema kogenud lastega suhtlemisel ja valmis vajadusel neid korrale kutsuma.

5. Kahekorruselised bussid
Tavaliselt kasutatakse linnatuurideks või suurtesse sihtkohtadesse reisivate gruppide jaoks. Kõrgem raskuskese muudab need tuulise või libeda ilmaga ebastabiilsemaks. Lisaks vajavad sellised bussid rohkem ruumi manööverdamiseks ning eraldi kõrguse piirangute arvestamist.

6. Ekskursioonibussid
Sarnased turismibussidega, kuid lühema distantsi jaoks. Kasutatakse koolide, töökollektiivide ja organisatsioonide väljasõitudel. Vajalik on reisijate nimekirja olemasolu, selge leping ning bussijuhi ja bussi vastavus tellimistingimustele.

7. Reisi mikrobussid
Kompaktsed ja paindlikud, mahutavad tavaliselt 7–16 reisijat. Levinud firmade transpordivajaduste või väikerühmade reisimisel. Sageli kasutatakse erasõitudeks, mistõttu vajab tähelepanu, kas sõit toimub rendi, tööülesande või eraotstarbel.

8. Mahtuniversaalid
Piiri peal sõiduauto ja bussi vahel – näiteks 5–9-kohalised sõidukid, mida kasutatakse väikeste gruppide või pere transpordiks.

9. Lõõtsaga bussid
Liigendatud bussid, millel on „painduv“ keskkoht. Vajavad erilist tähelepanu pööretel, eriti kitsastes oludes, kuna liigendatud konstruktsioon käitub keeramisel teistmoodi. Suure reisijate hulga tõttu on ka avarii tagajärjed tavapärasest suuremad.

10. Elamubussid
Ümber ehitatud ekskursiooni- või linnaliinibussid, mida kasutatakse matkabussidena või isegi püsiva elamispinnana. Kindlustamise puhul tuleb selgelt määratleda, kas tegemist on eraveoks, äritegevuseks või statsionaarseks kasutuseks mõeldud sõidukiga.

11. Kaubareisi kaubikud
Segatüüpi sõidukid, kus on ühendatud kaubavedu ja reisijate vedu. Kindlustuse seisukohalt tuleb arvestada kauba iseloomu, kinnitust ja reisijate kaitstust. Vead kaubaruumi turvasüsteemides võivad põhjustada reisijatele vigastusi.

12. Muud bussid
Siia kuuluvad erilahendused, näiteks liikuvad kontorid, vereloovutusbussid, meditsiinibussid vms. Liikluskindlustuse lepingus ei pruugi sellise bussiga väga erisusi esineda. Kaskokindlustuse sõlmimisel tuleb aga arvesse võtta seadmete väärtust, sõiduki eripärasid ning teenuse osutamise spetsiifikat.

2. Keretüübiline jaotus:

  • Kaubik-tüüpi minibussid (2–16 kohta): Paindlikud, kuid tihti ülekoormatud. Eriti oluline on kandevõime ja turvaseadmete sobivus.
  • Keskmise suurusega bussid (17–30 kohta): Kasutusel nii ekskursioonidel kui õpilasvedudel. Vajavad eraldi parkimiskohti ja kitsastel teedel oskuslikku manööverdust.
  • Suurbussid (üle 30 koha): Liinibussid ja kaugliinid. Väga oluline on juhtide kogemus, eriti tagurdamisel, pööretel ning linnasõidul.

Liikluskindlustus bussile - oranž buss läbi looduse liikumas

Bussiga liiklemise erisused

1. Pikem pidurdusteekond
Bussi suur mass tähendab, et see ei saa peatuda sama kiiresti nagu sõiduauto. Isegi madalal kiirusel vajab buss märgatavalt pikemat pidurdusmaad, eriti täislastis, vihma või lumega. Bussijuht peab pidevalt jälgima eesolevaid ohte ja hoidma pikivahet, sest ootamatu pidurdamine pole sageli võimalik.
2. Kere pikkus mõjutab manöövreid
Bussid, eriti liini- ja kaugliinibussid, võivad ulatuda üle 15 meetri pikkuseks, mis tähendab, et iga pööre tuleb teha laiemalt ja ettevaatlikumalt. Kitsastel ristmikel ja tagasipööretel tuleb kasutada rohkem sõiduradasid ning tagurdamine vajab tihti juhendamist või kaamerate abi. Iga vale nurk võib lõppeda kõnniteel või teise sõiduki kriimustamisega.
3. Halb ülevaade bussi tagumisest poolest
Bussijuhtidel ei ole tagumisest aknast kasu ning nähtavus on piiratud. Peeglid, tagurduskaamerad ja ultraheliandurid pakuvad abi, kuid nendele ei saa pimesi loota. Bussijuht peab olema kogu aeg teadlik oma sõidukist tervikuna, eriti manööverdades kitsastes parklates või linnakeskkonnas.
4. Liikluse aeglustamine
Busside sagedased peatumised, kiirendamine ja aeglane pööramine muudavad need liiklust aeglustavaks teguriks. Bussijuht peab oskama oma sõidu sujuvaks muuta, et mitte tekitada tarbetuid ummikuid ega sundida teisi liiklejaid ohtlikke möödasõite tegema. Peatuskohtade valik ja õigeaegne suunatule kasutus on võtmetähtsusega.
5. Peatused ja ülesõidud
Reisijate peale- ja mahatulek peab toimuma ohutult, ilma et nad astuksid otse sõiduteele või jääksid bussi ja kõnnitee vahele lõksu. Bussijuht peab hoolikalt jälgima peatusi ja veenduma, et uste avamine toimub ainult siis, kui olukord on turvaline. Samuti tuleb arvestada liikumispuudega reisijatega, kes vajavad rohkem aega ja ruumi.
6. Linnas liiklemine
Vanades linnades või äärelinnade elurajoonides võivad kitsad teed, pargitud autod ja madalad oksad muuta bussi liikumise väga keeruliseks. Vahel tuleb bussi juhtimisel korraks kogu liiklus peatada, et vajalik manööver ohutult sooritada. Sellistes olukordades peab bussijuht oskama kiiresti reageerida ja samas rahulikuks jääda.
7. Liiklusmärkide ja piirangute tõlgendamine
Bussi kõrgus, laius ja teljekoormus võivad piirata mitmete tänavate ja tunnelite läbimist. Bussijuht peab teadma, millised märgid teda otseselt puudutavad ning planeerima marsruudi ette, vältimaks olukordi, kus buss ei mahu läbi või sõidab ülekaalus sillale. Iga vale otsus võib tähendada ohtlikku olukorda või kallist päästeoperatsiooni.
8. Peeglite kasutus ja pimenurgad
Bussi küljel olevad peeglid on eluliselt olulised, kuna bussi ümber jäävad ulatuslikud pimealad. Nähtavuse tagamine eeldab pidevat peeglite kontrollimist, eriti kui bussijuht peab jälgima, kas keegi reisijatest väljub või astub sõiduki kõrvale. Vale hetkeline tähelepanu hajumine võib kaasa tuua traagilise õnnetuse.
9. Reisijate liikumine sõidu ajal
Erinevalt teistest sõidukitest peab bussijuht arvestama, et reisijad võivad sõidu ajal püsti tõusta või isegi ringi liikuda. Kaugliini söitudel on turvavööd kohustuslikud, linnas vajab aga igasugune pidurdamine või manööver äärmist ettevaatust, et keegi ei kaotaks tasakaalu ega saaks viga. Eriti vastuvõtlikud on kukkumistele vanurid ja lapsed.
10. Kliendisuhtlus rooli taga
Bussijuhil tuleb tihti vastata küsimustele, juhatada eksinud reisijaid või tegeleda rahulolematute klientidega. Seda kõike peab ta tegema, säilitades fookust liiklusel – ilma närvilisuseta, aga samas kindlalt. Professionaalne ja rahulik suhtlus on bussi juhtimise osa, mis eeldab head pingetaluvust ja empaatiavõimet.

Bussidega seotud liiklusõnnetused – riskid, mustrid ja järeldused

Bussid osalevad liikluses igapäevaselt ja intensiivselt, mistõttu nende osalus on statistiliselt märkimisväärne. Aastatel 2007–2016 toimus Eestis igal aastal keskmiselt 775 liikluskindlustuse juhtumit, milles osales buss. 2016. aastal kerkis see number lausa 988-ni, neist enam kui 64% põhjustati busside endi poolt. See tähendab, et keskmiselt kolm liiklusõnnetust päevas oli seotud bussiga.

Üheks olulisemaks põhjuseks, miks bussid sagedamini õnnetustesse satuvad, on nende suur läbisõit ja aktiivne kasutus. 2016. aastal oli busside keskmine kahjutihedus 17,36, samal ajal kui sõiduautodel oli see 4,95.

Kahjude sisu ja ulatus on samuti märkimisväärne. Kuna bussides viibib korraga palju inimesi, on potentsiaalne kahju suurem – nii materiaalses kui ka isiklikus plaanis. Näiteks 2016. aastal olid busside poolt põhjustatud juhtumite keskmised kahjusummad 26% kõrgemad kui keskmised kindlustusjuhtumid üldiselt. Veelgi olulisem on see, et juhtumites, kus buss ise oli kannatanuks, oli kahju lausa 72% suurem kui tüüpilises kindlustusjuhtumis.

Kõige levinumad busside põhjustatud õnnetused toimuvad linnaliikluses – teedel ja ristmikel. 2016. aastal põhjustas üle poole juhtumitest reastumisel, möödasõidul või kõrvalritta kaldumisel tekkinud kokkupõrge. 28% juhtumitest olid seotud parkimisega, eelkõige siis, kui mööduv buss sõitis vastu pargitud autot või tagurdas mõne teise sõiduki vastu. 17% olid ühesõidukiõnnetused, sealhulgas olukorrad, kus reisijale tekitati kahju bussi äkkpidurduse või muu ootamatu manöövriga, ilma et toimunuks kokkupõrget.

Ilmastikutingimused mõjutavad õnnetuste arvu tugevalt. 2016. aasta jaanuaris ja novembris – lumise ja libeda ilmaga – tõusis juhtumite arv hüppeliselt. Näiteks 2. novembril, kui saabusid esimesed miinuskraadid ja lumesadu, põhjustasid bussid koguni 8 kindlustusjuhtumit ühel päeval.

Territoriaalselt toimub enamik õnnetusi Harjumaal ja eelkõige Tallinnas – 2016. aastal leidis 69% kõigist Eestis busside poolt põhjustatud õnnetustest aset just pealinnas, kusjuures pooled nendest Kesklinna linnaosas. See näitab, kui oluline on linnaliikluses ettevaatlikkus, oskus kohaneda tiheda liiklusvooga ja vajadus pideva tehnilise järelevalve järele.

Kokkuvõttes tuleb bussiomanikel ja vedajatel olla teadlikud, et risk ei seisne ainult masinas endas, vaid selle igapäevases liikumises, asukohas ja ilmastikutingimustes. Regulaarne koolitus, tehniline kontroll ning ohutusnõuete range täitmine on hädavajalikud, et vähendada õnnetuste arvu ja tagajärgi. Liikluskindlustus aitab kanda rahalist koormat, kuid tõelist turvatunnet loob vaid teadlik ja hoolas tegutsemine.

Reisijate ohutus bussis

  • Turvavöö on kohustuslik: Eesti seadus näeb ette, et kõik reisijad peavad kinnitama turvavööd. Bussijuht võib ja peab vajadusel sekkuma, kui reisija ei allu ohutusreeglitele. Turvavöö mittekasutamine on üks peamisi vigastuste põhjuseid isegi linnaliinidel.
  • Keelatud on sõidu ajal seismine või vahekoridoris liikumine: Liikuv reisija on avarii korral esimene, kes saab viga. Eriti ohtlik on see äkkpidurduse korral, kus isegi aeglasel kiirusel võib kukkumine kaasa tuua raskeid traumasid.
  • Pagas ja isiklikud esemed tuleb paigutada ohutult: Pudenev kohver võib saada traumade põhjuseks. Kotid, kohvrid ja muud väärtuslikud esemed peaksid olema kindlalt paigutatud pagasiruumi või istmete alla.
  • Bussi sisemuses ei tohi olla lahtiseid esemeid: Ka joogipudel võib pidurdusel osutuda ohtlikuks projektiiliks. Bussijuht peab enne sõidu alustamist veenduma, et vahekäik oleks vaba.
  • Väljapääsuteed ja avariivarustus peavad olema ligipääsetavad: Esmaabikomplektid, tulekustutid ja hädahaamrid peavad olema täidetud ja töökorras. Evakuatsiooniplaan peab olema kõigile reisijatele võimalikult lihtsasti mõistetav.

Lastega reisimisel

Laste ohutus vajab eraldi tähelepanu, kuna nad ei pruugi ise ohutusreegleid mõista.

  • Bussis peavad olema töökorras turvavööd, soovitavalt kolmepunktivööd.
  • Lasterühmadele tuleb paigaldada vastav tunnusmärk.
  • Buss peab olema eelnevalt tehniliselt kontrollitud, sh rehvid, pidurid, tuled.
  • Reisi alguses tuleb lastele anda üheselt mõistetavad käitumisjuhised.
  • Bussijuht võib keelata sõidu või katkestada selle, kui turvalisuse nõuded pole täidetud.

Millist kahju liikluskindlustus ei hüvita?

Kuigi kohustuslik liikluskindlustus katab kannatanule tekitatud kahju, ei tähenda see, et kindlustus kataks kõik võimalikud olukorrad. On oluline teada, millistel juhtudel ei ole kindlustusandjal kohustust kahju hüvitada, et vältida ootamatuid kulutusi ja arusaamatusi

  • Sõiduki enda kahjustused – liikluskindlustus ei hüvita kahju õnnetuse põhjustanud bussile endale. Selleks jaoks tuleb sõlmida kaskokindlustus. Huvi korral loe lähemalt juba siit.
  • Sõiduki valdaja või omaniku varaline kahju – kui juht tekitab kahju iseenda varale, näiteks pargib bussi vastu oma erahoone seina, siis seda liikluskindlustus ei kata.
  • Saamata jäänud tulu – kui bussi ei saa kasutada tööks või teenuse osutamiseks, siis saamata jäänud tulu ei hüvitata. Seda välja arvatud juhul, kui see tuleneb inimese töövõimetusest kehavigastuse tõttu.
  • Väärtuslike esemete kahjustused – raha, väärisesemed, kunstiteosed, väärtpaberid ja muud hinnalised esemed, mida keegi endaga kaasas kandis, ei kuulu liikluskindlustuse kaitse alla.
  • Kulu asendusvahendile või kasutuse katkestusele – kui buss on remondis ja tuleb kasutada asendusbussi, ei kuulu selle rent, taksoteenus või muu asenduslahendus liikluskindlustuse alt hüvitamisele.
  • Kahju, mis tekkis ilma otsese liiklusõnnetuseta – kui näiteks kivi lendas maanteelt vastu bussi esiklaasi, ei pruugi see juhtum kvalifitseeruda kindlustusjuhtumiks, kuna puudub selgelt määratletud süüdlane.
  • Tulevikus tekkinud majanduslik kahju – näiteks kui kannatanu väidab, et õnnetus rikkus tema ettevõtte võimaliku koostööleppe, ei kuulu sellised hüpoteetilised kahjud liikluskindlustuse alla.

Seetõttu on oluline igale bussiettevõtjale või sõiduki omanikule selgepiiriliselt teada, mida kohustuslik liikluskindlustus katab ja mida mitte. Vajadusel tuleb kaaluda lisakindlustusi nagu kasko, et kaitsta ka enda vara ja ärilisi huve.

Liikluskindlustuse kalkulaator

Võrdle liikluskindlustuse pakkumusi kiiresti ja mugavalt, tutvu tingimustega ja vali endale sobivaim

Toome Sulle kuni 9 kindlustusseltsi pakkumised, et säästa Sinu aega ja raha

Liikluskindlustus

Bussi liikluskindlustus: põhjalik ülevaade ohutusest, nõuetest ja vastutusest

Kui liigud bussiga, liigutad rohkem kui vaid rattaid – Sa liigutad inimeste elu ja usaldust. ...

Edasi

Liikluskindlustuse ümbervormistamine – vältimaks ootamatuid kulusid

Liikluskindlustus on iga sõiduki omaniku kohustus. Nii on ka liikluskindlustuse ümbervormistamine oluline teema, kuna ekslikud ...

Edasi

Liikluskindlustuse lõpetamine – mida tasub teada?

Liikluskindlustus on seadusega nõutud kaitse igale sõidukile. Tavaliselt sõlmitakse leping aastaks, kuid elu ei käi ...

Edasi

Haagise liikluskindlustus ja haagisega liiklemine

Haagise kindlustamine on Eestis kohustuslik! Olgu tegemist sõiduauto järelkäruga või hoopis veoauto haagisega – kasuta ...

Edasi

Liikluskindlustuse võrdlus – siit leiad parima hinna!

Liikluskindlustus on Eestis iga mootorsõiduki omanikule seadusega kohustuslik. Toome Sinuni kuni 9 seltsi pakkumused, et ...

Edasi

Liikluskindlustuse kehtivuse kontroll: miks see on oluline ja kuidas seda teha?

Liikluskindlustuslepingu sõlmimine on ainult üks meie paljude kohustuste hulgast. Kuna leping lõpeb kindla kuupäevaga, siis ...

Edasi

Liikluskindlustuse seadus – Sinu kindlus liikluses

Liikluskindlustus on juba ammu osa meie igapäevaelust ja Sinu kaitse ootamatuste vastu liikluses, mitte mingi ...

Edasi

Millistel sõidukitel peab olema liikluskindlustus?

Liikluskindlustus ei ole pelgalt seadusest tulenev kohustus – see on turvavõrk, mis kaitseb Sind ootamatuste ...

Edasi

Veoauto liikluskindlustus – turvaline ja vastutustundlik valik

Veokite kindlustamine on oluline samm nii liikluses osalemiseks kui ka enda ja teiste turvalisuse tagamiseks. ...

Edasi

Mopeedauto liikluskindlustus – Kindlustusesti kalkulaatoris käib selle sõlmimine lihtsalt!

Mopeedautode liikluskindlustus on kohustuslik. Kas oled jõudnud selle juba soetada, et olla liikluses kõigi ebameeldivuste ...

Edasi

Murutraktori liikluskindlustus – millal ja milleks?

Murutraktori liikluskindlustus on nüüdsest vajalik! Eelmise aasta detsembrist kehtima hakanud seaduse alusel kindlustatakse kõik üksnes ...

Edasi

Liikluskindlustuse hind – millest see sõltub?

Liikluskindlustuse hind – kuidas see kujuneb? Kuigi kohustusliku liikluskindlustuse kaitse ulatus tuleneb liikluskindlustuse seadusest, annab ...

Edasi

TOP 10+ olulist punkti, mida peaksid teadma liikluskindlustuse kohta

Liikluskindlustuse juhtumid ei piirdu alati vaid tavaliste materiaalsete või isikukahjudega. Sageli ei teata, et kahjude ...

Edasi

Liikluskindlustuse kontroll – vaata, kas Sinu sõiduki liikluskindlustus kehtib!

Liikluskindlustuse kehtivus ei ole mõte, mis käib Sinu peast igapäevaselt läbi. Sellegipoolest on hea aeg-ajalt ...

Edasi

Kuidas kontrollida liikluskindlustuse kehtivust?

Liikluskindlustus on midagi enamat kui pelgalt seadusest tulenev kohustus – see annab ka võimaliku liiklusõnnetuse ...

Edasi

Mis on liikluskindlustus?

Liikluskindlustus on kohustuslik vastutuskindlustus, millega kindlustatakse sõiduki valdaja tekitatud kahju kolmandatele isikutele. See tähendab, et ...

Edasi

ATV liikluskindlustus – nüüd kohustuslik!

ATV liikluskindlustus on alates 2024. aasta 1. detsembrist kohustuslik nagu ka teiste maastikusõidukite puhul. Kas ...

Edasi

Mopeedi liikluskindlustus on nüüd kohustuslik!

Mopeedid, pisimopeedid ja rollerid vajavad eelmise aasta lõpust kohustuslikku liikluskindlustust. On see paljude jaoks niigi ...

Edasi

Mootorratta liikluskindlustus vormistatud? Kevad koputab garaaži uksele!

Sõlmi mootorrattale liikluskindlustus, enne kui sellega sõitma kiirustad! Kontrolli kindlasti ka üle, et Su sõiduk ...

Edasi

Liikluskindlustus on kohustuslik nüüdsest ka paljudele varem kindlustuseta olnud sõidukitele!

Liikluskindlustuse lepingut vajasid enne 2024. aastat vaid veo- ja sõiduautod ning mootorrattad. Nüüd tuleb liikluskindlustuse ...

Edasi

Mis on 12-kuuline kindlustuskohustuse erand?

Liikluskindlustusest on päris sageli juttu, kuid päris paljud ei tea sellegipoolest, mis on 12-kuuline erand ...

Edasi

Mis juhtub, kui põhjustad õnnetuse liikluskindlustuseta sõidukiga?

Liikluskindlustuse Fondi statistika andmetel sõidab iga 50. sõiduk ilma liikluskindlustuseta. Seda hoolimata Politsei järjepidevast kontrollist ...

Edasi

Millisele sõidukile ei saa liikluskindlustust sõlmida?

Kõigil Eesti liiklusregistrisse kantud ja liikluses osalevatel sõidukitel peab olema liikluskindlustus. Kindlustust saab sõlmida igaüks, ...

Edasi

Õigusabi kulud: liiklusõnnetuses osaleja ei pea õigusabi kulusid alati ise kandma!

Kommentaare jagab vandeadvokaat Olavi-Jüri Luik. Tavainimesele on kindlustusseltsiga vaidlemine päris keeruline ja katsumusterohke. Juristi teenus ja ...

Edasi

Liiklusõnnetuses kannatanu hüvitised: 7 asja, mida õnnetuses viga saaja peaks teadma

Kommentaare jagab vandeadvokaat Olavi-Jüri Luik. Paljud teavad, et liiklusõnnetuses tekkinud kahju peab hüvitama kindlustusselts, kellega ...

Edasi

Mis saab liikluskindlustuse lepingust pärast sõiduki müümist?

Paljud kasutatud sõiduki soetanud omanikud on tuttavad olukorraga, kus neile laekub uue kindlustuspoliisi sõlmimisel pangaarvele ...

Edasi